lördag 16 december 2017

En liten mini-gran blev det i år

I veckan som gick plockade jag in den minsta lilla gran man kan tänka sig. För se det gick inte att helt skippa granen även fast vi bygger och det är lite smårörigt mest överallt.

Så jag tog en av granarna vi hade släpat med oss hem från helgen i Småland och som jag haft ute i trädgården och så satte jag ner den i en kruka och sedan i ytterligare en trådkorg som jag klädde med säckväv.

En ny liten ljusslinga inhandlades i mataffären och så hängde jag små söta granar, stjärnor och gunghästar i zink på de små grenarna. Och jag är nöjd!




De små granarna och stjärnorna är i keramik och köpta på Granit för en massa år sedan och de gulliga  gunghästarna har också en hel del år på nacken och inköpta i en blomsterbutik i Malmö.



Nu ska här städas och bakas för idag ska vi ha ett Pink Party här för en vän som fyllt år.

Kram M <3



Inga kommentarer: