måndag 28 augusti 2017

Börjar sakta ta in hösten i inredningen

Sakta börjar naturen ändra färg. Färgerna blir långsamt dovare och mustigare. Precis som naturen vill jag börja förändra färgskalan lite inomhus. Men varsamt precis som naturen.

Jag börjar med att byta ut de pastellfärgade rosa kuddarna mot min Missoni-kudde som legat i garderoben ett tag nu. Den har många härliga och mjuka nyanser som passar till min höstkänsla.


I lördags var jag i lilla staden och en lite lagom sensommar/höstig bukett fick följa med hem. Ljuvlig hortensia, stjärnflocka, nejlika i en underbar persikofärg, "smällebär" och slutligen en busig clematis.


Det blev en härlig bukett av detta på vårt soffbord. Gillar verkligen den höga vasen som är köpt i lokala blomsterbutiken. Blir så pampigt med blommor i den!


Ängen fylldes med lite gammalt och nytt från trädgården. Krysantemum som stått i tre veckor nu. Plockade bort några som slokade men kunde återanvända flera stycken. Hortensian, solhatten, en chokladblomma och pimpernell kommer från trädgården.



Startade veckan med ett gympass. Så skönt! Nu blir det lite jobb framför datorn till en ny kund medan tvättmaskinen går varm inne i huset.Ha en riktigt bra start på veckan!

Kram M <3

Inga kommentarer: