torsdag 21 april 2016

När man hittar ett nött gammalt turkos skåp

Ett lite snett och skavt skåp som säkert gömmer på en spännande historia. Ett skåp som lockar och pockar och viskar att det vill hänga som ett vackert smycke på väggen i vårt orangeri. Omgivet av doftande citronträd och med plats för några udda glas och koppar och annat smått som kan tänkas behövas i ett orangeri. Då finns det inget val.

Vi var inom en sväng på Apotekarns i Simrishamn när jag såg det där vackra gamla skåpet. Det var kärlek vid första ögonkastet.

Så nu hänger det där på väggen i vårt orangeri och jag är alldeles till mig av lycka. Det blev såååå fint! Jag hittade också en underbar liten spegel i samma färg som matchade helt perfekt så även denna fick följa med hem till Casa Vik.

Vi har beställt lite nya möbler till orangeriet men det dröjer några veckor innan de kommer på plats. Det blir ett mindre matbord i mosaik (vi har ju haft ett gigantiskt som tagit upp i princip hela orangeriet) (kan ni gissa vilken färg vi valde?) och så blir det sköna fåtöljer som man kan sitta och slappa i efter maten eller ta en fika eller ett glas vin i. Det kommer bli så bra och nu är jag övertygad om att vi kommer att utnyttja vår lilla pärla ännu mer!










Inga kommentarer: