torsdag 3 december 2015

Pimpa en bricka med en microslinga

Vi behöver verkligen allt extra ljus vi kan få denna mörka årstid. Idag tänkte jag tipsa om hur man kan pynta en bricka med lite extra ljus i vintermörkret.

Små microslingor av ljus på batteri finns nästan överallt att få tag i det blir jättefint att ha tillsammans med levande ljus.

Jag använde mig av en stor matt silverbricka (Åhléns) och började med att ställa ett par ljuslyktor för värmeljus på brickan. Sen placerade jag tre betonggranar på brickan och la dit ljusslingan. Denna slinga har en liten platt hållare för batteri som jag gömde under brickan. Två minuter så har man skapat lite extra julstämning.

Nu fortsätter jag att dekorera lite annat med microslingor. Visar snart!


Kuddar i soffan Chatwall Jonsson och Åhléns (renen). Hjortar House Doctor. Betonggranar köpta i en lokal blomsteraffär. Lyktor i glas i matt vit, transparent och grått från Iittala.


Min microslinga har små, små ljuspunkter på böjbar silvertråd som är lätt att vira runt och hålla på plats.

2 kommentarer:

Maria at inredningsvis sa...

Hitta hit genom din insta och vilket mysig blogg :) den brickan har jag också :)

ha en fin helg :)

LOVE M

Marie sa...

Så roligt! Varmt välkommen <3

Kram M