torsdag 22 oktober 2015

Rosa oktober och all time high på Instagram

I helgen nådde jag 15.000 följare på mitt instagram-konto sandblomman_interior! Ni följer väl?


För att fira denna milstolpe lade jag upp en lite festlig bild med rosa cava och rosa rosor. Är det Pink October så är det. Denna bild skulle sedermera också bli den mest gillade bilden. Just nu är den uppe i 1285 likes. Galet!!

Lindex har dessutom just nu ett mycket bra initiativ på instagram. För varje rosa bild man taggat #Lindexpink så skänker kedjan 1€ till bröstcancer-forskningen. Givetvis gjorde jag detta.


Idag bjuder jag på lite rosa inspirationsdetaljer för att ytterligare uppmärksamma denna månad. 

Det finns så många nyanser av rosa. Själv gillar jag just nu de smuts-rosa nyanserna. Dessa är väldigt fina ihop med grått och andra dimmiga toner och ger en varm och mysig känsla till inredningen. Både i soffan och i sängen har vi dimrosa/ljungfärgade linnekuddar, se tidigare inlägg!


Skålar Marimekko

Trådkorg Ferm Living

Maja-lykta Dante (10% går till Barncancerfonden)
Tallrik Matteus-porslin

Linneduk Himla

Vas Muuto

Ljuslykta Skultuna

Sjuan-stolen av Arne Jacobsen / Limited Edition

Mugg Swedish Grace/Rörstrand





Inga kommentarer: