söndag 11 oktober 2015

Höstpiff - Dekorera med kastanjer och ockra-gula kuddar

Kastanjernas tid är äntligen här! Jag älskar kastanjer. Det är något med den där mjuka, släta ytan och runda formen som tilltalar mig något oerhört. Som en liten flicka studsar jag omkring med näsan mot marken och skannar av på fina exemplar som jag stoppar i fickan. Det går inte att låta bli...

Häromdagen när mannen var på undersökning på sjukhuset passade jag på att strosa runt på sjukhusområdet och plockade med mig kastanjer i en påse. Dessa har jag lagt i den stora ljusboxen från House Doctor. Vackert och effektfullt.


Passade på att höst-piffa lite uppe i tv-rummet på loftet. Jag bytte ut de rosa Chatwall-kuddarna mot dessa ockra-gula linnekuddar från Norrgavel som har en del år på nacken men som är högaktuella i år igen. Ockra-gul är nämligen årets färg 2016 enligt Nordsjö Design. Gammalt blir som nytt. Ockra-gult är  väldigt vackert till grått och ger en härlig varm känsla till inredningen.


Mysiga plädar och fårskinn hör hösten till och de får samsas i soffan med kuddarna och inbjuder till många långa kvällar här uppe med en kopp te eller ett glas vin. Tips: Plocka gärna några skal också när du dekorerar med kastanjer. Det ger lite mer liv åt arrangemanget!

För att skapa balans till det fyrkantiga bordet och den fyrkantiga ljusboxen har jag kompletterat med ett rund fat och ljuslyktor som är runda i formen. Det här med att skapa balans i inredningen kan ni läsa mer om under kategorin "Feng Shui".


Vackra torkade gräs matchar fint till höststilen och dessa har jag plockat längs med stranden och jag placerade dem i en hög smal vas vid soffan. 

Inga kommentarer: