lördag 3 maj 2014

Plocka in naturen

Sköna gröna underbara maj! Det är så vackert i naturen och i trädgården denna tid så det nästan tar andan ur en. Den där skira ljusgröna grönskan just nu är alldeles alldeles fantastisk.

Nu har äppelträden börjat blomma här på Österlen och det är magiskt vackert på promenaden genom äppellunden. Och hurra! Även våra äppelträd i Casa Vik står i blom. I varje fall fyra av fem möjliga....

Dessa små vita blommor som syns överallt just nu plockar jag gärna med mig in. Knipsar lite körsbärs- och äppelkvistar och annat jag inte vet namnet på och fyller vaser och urnor i huset. 




Titta in snart igen så ska jag visa lite nytt från hallen, bland annat en smart förvaringsbänk, och lite om att göra fina stilleben.

Nu ska jag ut och fixa i trädgården. Kampen mot ogräset fortsätter och så måste små nysatta tomatplantor och sallad få vatten och kärlek.

Ha en skön lördag så ses vi snart igen!

Inga kommentarer: