torsdag 23 juni 2016

Mysigt besök i Brantevik och blommande rosor

Tänk, imorgon är det midsommar-afton och vädret ser sååå lovande ut! Strålande solsken och varmt och skönt. Vi håller tummarna hårt att det ska fortsätta så. Jag har ätit en lång frukost ute och suttit med en kaffe i den randiga skuggan i pergolan en lång stund.

Igår var jag i pittoreska Brantevik och hälsade på en härlig tjej som jag träffat genom Instagram (ni följer väl mig där som sandblomman_interior). Anna driver inredningsföretaget Anna Inreder och hon och jag har en hel del gemensamma intressen, utöver inredning.

Anna bor i Malmö och har sommarhus i Brantevik. Ett litet paradis med en heeeelt ljuvlig trädgård. Titta bara på bilderna nedan! Tusen tack för en supermysig eftermiddag med massa prat och god fika!


Nu börjar en tid på året som jag verkligen älskar! Det är rosornas tid! Så här ser det ut på framsidan av vårt hus just nu. Där blommar Rose De Recht med sina underbart doftande mörkrosa blommor. 

På framsidan ser vårt hus ut som ett ganska typiskt Österlen-hus med rosor, stockrosor och lavendel. Men öppnar man portarna in till vår kringbyggda gård ska man få en riktig doft av Medelhav med parterrer, orangeri, pergola, bambutak, fladdrande tunna gardiner, terasser, marktegel, Medelhavsväxter och träd. Österlen möter Medelhavet på mitt sätt!







Inga kommentarer: