tisdag 15 september 2015

Linne, linne - älskar tvättat linne - lite sovrumsinspo

Linne. Skrynkligt tvättat linne. Jag kan inte få nog. Har helt snöat in på linne i år. Det började med några prydnadskuddar. Sedan blev det en duk, gardiner, löpare, servetter, sängkläder, fler kuddar....

Man måste ju bara älska detta fantastiska naturmaterial. Och att inte behöva mangla och stryka, det är bara så toppenbra så det finns inte ord. Ju skrynkligare desto bättre enligt mig.

Senaste tillskottet är vita gardinlängder i tvättat linne som kommit upp som komplement till de ljusgrå i sovrummet. Vill bona in mig ännu mer med textilier nu när hösten kommer och detta blev riktigt bra. Jag tror minsann att jag hittat fler ställen i vårt casa där linnegardiner skulle kunna passa bra. Jag har en plan...


Att sätta gardinstången ända upp i taket gör att rummet känns luftigare och förhöjer intrycket. Ett tips!


Bäddat med krispigt vita linnelakan från HM Home. Prydnadskuddar från Himla (smutsrosa) även de i linne och de vita med cirkeln (bomull) från Design By. Tavlorna av Vee Speers från Fotografiska. Sänglampor Belid.


Överkast från Ellos och ljuvligt mjuk pläd i en underbar ljunglila-rosa nyans kommer från My Habitation.


Älskar våra dubbla terassdörrar. Öppna upp på vid gavel så det fladdrar i gardinerna :-)


Fondväggen är målad i en helmatt färg från Alcro som heter Pashmina helmatt. Färgkoden heter: S4005-R80B. Den går lite åt det gråblå hållet och är vacker både till det pärlgrå/ljusgrå och de lite smutsiga nyanserna i övrigt. 

Önskar er en fin dag! Har haft en jobbig natt med lite sömn. Det är mycket som kommer upp i tankarna när natten smyger sig på. Mycket som behöver bearbetas. Vi fortsätter kämpa på och imorse vaknade vi till en magnifik regnbåge. Det måste betyda tur och att det blir en bra dag.

Kram M
<3

Inga kommentarer: