onsdag 27 november 2013

Minigran

Julen smyger sig in mer och mer i vårt lilla casa. Jag vill verkligen njuta av den underbara tid vi har framför oss nu så jag börjar gärna tidigt. Kallar det mer vinterpynt än julpynt. Vi håller en ganska enkel stil med milda färger och mycket naturmaterial och sen kan man klämma in mågot litet glittrigt bara för att bryta av och för att det är kul.

En liten minigran har placerats på hederplats framför kaminen. Jag är inte så förtjust i traditionella julgransfötter och tycker det är finare men en stor korg eller vacker kruka att ha granen i. Nu hade jag ingen passande så då tog jag helt sonika en plasthink och klädde in med säckväv. Virade grovt snöre runt och knöt ihop.

I granen hänger söta små gunghästar i zink och några hjärtan av pärlor. Enkelt och vackert tycker jag.



Inga kommentarer: